Aerotechnik XL-113 NA PRODEJ!!! cena dohodou

Aerotechnik XL-113    NA PRODEJ!!!  cena dohodou

Prototyp malého zemědělského letounu z roku 1988 odvozeného z osvědčeného kluzáku L-13 Blaník a z jeho motorizované varianty L-13 SW Vivat použitím křídel i kormidel, vznikl letoun nejen pro ošetřování porostů malých ploch, ale i pro vizuální kontrolu a snímkování. Zálet tohoto elegantního letadla se uskutečnil 3.11.1988 na letišti Aerotechnik v Kunovicích.

   Praktické ověřování zkoušky tohoto letadla pod poznávací značkou OK-UXA pokračovaly v Agrochemickém podniku v Chotětově. Použitím pevného tříkolového podvozku o širokém rozchodu i rozvoru je pojíždění bezpečné i při silnějším bočním větru. Do motorového lože příhradového typu je zamontován prototyp nového čtyřválcového leteckého motoru AT-714 o obsahu 1959 cm- 58 kW, vyvinutý ve spolupráci s podnikem Tatra Kopřivnice a Aerotechniku Kunovice z automobilového motoru T-613.Spouštění je zabudovaným startérem a alternátorem PAL-14-V/15A, který roztáčí pevnou dvoulistou vrtuli Hoffman HO-V-62R o průměru 1600 mm. 
    Dvě laminátové nádrže pro chemický postřik o objemu 70 l jsou zabudovány za oběma sedadly osádky společně se všemi agregáty. Dvě pětimetrová ráhna po křídly nesou 6 rotačních trysek Mickronair UA-5000 a šířka postřiku činí 20 m. Energetické nároky plně kryje vrtulové náporové čerpadlo na pravém boku trupu. Mimoto se před pravým sedadlem nachází výřez s odjímatelným krytem pro snímkování. 
    Další provozní zkoušky probíhaly v Agrochemickém podniku v Chotětově a zřejmě nedopadly dle představ konstruktérů či potřeb zemědělců, proto se po ročním ověřování při hnojení malých ploch postřikové zařízení demontovalo, namontoval nový motor Rotax 912 a s novou imatrikulací OK-9121 létá jako sportovní turistický letoun. Další informace naleznete v časopise L+K 1989/19.
 
 
Technické údaje

 Rozpětí 17 m 
 Délka 8,5 m 
 Výška 2,8 m 
 Plocha křídla 20,2 m2 
 Hmotnost prázdná 663 kg 
 Hmotnost vzletová 890 kg 
 Užitečné zatížení 257 kg 
 Rychlost max. 200 km/h 
 Rychlost min. 55 km/h 
 Délka startu z trávy 370 m 
 Délka startu z betonu 180 m 
 Stoupavost 2 m/s 
Stavba:

    Konstrukce: Zdeněk Raška senior
    Měřítko: cca. 1:10
    Rozpětí: 1,6m
 
    Konstrukce je celobalzová, doplněná smrkovými lištami a překliškou, prostě klasické modelářské konstrukce. Osazen elektromotorem řady 400 s vrtulí 6/3 " nebo 6/4 ", regulátorem Jes 012, přijímačem Duplex 4, dvěma články Li-Ion 1300 mAh a dvěma servy HXT-900, které ovládají jen směrovku a vyškovku. 
 
    Trup
        Trup je stavebně nejsložitější částí modelu, stavěný způsobem obvyklým u minimaket 1:20 z půlpřepážek, čtyř hlavních lišt a lamelovaným balzovým potahem. Přední tvarovaná část je slepená z dílů b10mm s vybroušeným vnitřním tvarem a lepená až na lamelovaný trup, následně tvarovaná zvenčí.
 
    Směrovka
        Směrovka je slepená z dílů b5mm. Náběžka, odtokovka, střed, doplněná symetrickými žebry b1,5mm a vespod z b5mm.
 
    Vyškovka
        Vyškovka s mírným vzepětím, horní strana je v rovině s profilem podobným CLARK-Y lepená na trup napevno. Žebra jsou vybroušená z b1,5mm, středová žebra b3mm s koncovými oblouky b7mm. 
 
    Křídla
        Křídla jsou dělená, spojená ocelovými dráty v průměru 5 a 3 mm, usazená přes překlišková žebra a špalíky z tvrdé balzy 10 mm. Koncové winglety jsou vyříznuté z b7mm a zabroušené do tvaru. 
 
    Potah
        Potah celého modelu je barevným vliesem dle barevné předlohy vypnut suchým teplem a třikrát lakován napínacím nitrolakem. 
 
 
Váhový rozbor
   kostra hotově 
 kormidla 12 g 20 g
 křídla 77 g 110 g
 trup s kabinou  150 g 185 g
 spojovací dráty  45 g 45 g
 podvozky 38 g 40 g
 model 322 g  400 g 
 RC výbava   200 g 

Zdroj hlavní fotky: www.letistecr.cz

Komentáře

1 | John Lalas | před třemi měsíci

Symptoms of a Heart Attack That Happen Only to Women http://poopingscope.com/…appen-women/

reagovat

Připojte váš komentář!

Můžete používat Texy! syntaxi.

* Hvězdičkou jsou označeny povinné informace.

Jmenuji se Honza Kaňák. O modely letadel se zajímám od května 2012, bydlím ve Frenštátu pod Radhoštěm a rád testuji své modely v Příboru na modelářské ploše. Za což moc děkuji p. Zdeňku Raškovi seniorovi, který mě zasvětil.

Jeti model

Kategorie

Vstupte do archivu

Poslední komentáře